سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ما می توانیم!

از مروة شروینی تا گوساله سامری

چقدر خوش می‏درخشند این سازمان‏هایی که فقط اسمشان دهان انسان را پر می‏کند و به گوینده‏ی ِ آن پرستیژ ِ بنی‏آدمی می‏دهد!

من نمی‏دانم فقط «ندا» زن بود که با کشته شدنش صدای وا حقوق زن ِ مجامع بی هویت دفاع از حقوق زنان به آسمان رفت و «مروة شروینی» مرد بود؟!

من نمی‏دانم فقط اندک کودکان ایرانی که شاید به آنها ظلمی شود کودکند، که صدای ِ افراد مجهول الهویه طرفدار حقوق کودکان گوش فلک را کر کرده و کودک مروة فقط نطفه‏ای بود که لایق نام کودک نبود؟!

من نمی‏دانم فقط آن چند نفری که در ایران به حق و بنابر قانون الهی به مجازات اعدام محکوم می‏شوند جزء پیکر بنی آدم‏اند و حقوق بشریت بر آنها باید جاری شود که بعضی‏ها از بس در دفاع از آنها سخن رانده‏اند خودشان هم خسته شدند‍؛ و مروة بشر نبود؟!

من نمی‏دانم فقط مادران و پدران و احیانا همسران ِ دو سه نفر به اصطلاح طرفدار ِ جنبش سبز هستند که باید غمشانمروة به همراه خانواده اش را خورد و شوهر مروة داغدار نیست؟!

من نمی‏دانم فقط هزار و یک دین ِ ساختگی‏ای چون بهائیت و ادیان تحریف شده ای چون یهودیت دین  هستند و اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه و آله یک قانون تحجرگرای ِ اختراع شده از سوی ِ سفیهی مجنون است؟!

من نمی‏دانم که چرا وقتی در ایالتی به روسری خانمی اعتراضی، برابر ِ چاقو کشی و قتل می‏شود صدای هیچکدام از این خانمها و آقایان ِ به اصطلاح طرفدار آزادی ِ فکر و اندیشه در نمی‏آید، و خیلی که به خود زحمت می‏دهند می‏گویند چون مخالف قانون ِ آن کشور عمل شده این نتیجه را داشته!! اما در ایران وقتی به زلف‏های ِ پریشان ِ خانم‏ها و آقایان - کاری به درستی یا نادرستی‏اش ندارم - به گفته خودشان گیر داده‏ می‏شود، صدای آنهاگوش فلک را هم کر می‏کند و اینجا دیگر، مسأله قانون نیست؟!

من نمی‏دانم ما باید پیشرفت غربی‏ها را یاد بگیریم یا نه؟ چگونه است که زنی را مقابل چشم یک قاضی و در دادگاه ِ علنی قطعه قطعه می‏کنند و کسی صدایش در نمی‏آید ولی وقتی یک دختر ِ معلوم الحال را در کوچه ای می‏کشند باید حکومت بسیج شود و همه هم و غم ِ خود را معطوف به این قضیه بکند؟! خب داریم از پیشرفت ِ اخلاقی غرب درس می‏گیریم و بیخیال این امور می‏شویم!

چگونه است که چهار دیپلمات ایرانی را به شکلی کاملا راهزنانه سالهاست ربوده‏اند و کسی سراغشان را هم نمی‏گیرد اما 3 جاسوس امریکایی را که ایران دستگیر کرد، اینقدر انگ ِ خشونت طلبی به ایران چسبید؟!

چگونه است که امام موسی صدر که یک روحانی بود را چندین سال است ربوده‏اند و صدای هیچ به اصطلاح روشنفکری در نیامده اما وقتی چند شعار بر علیه یک غاصب ِ لباس روحانیت سر داده می‏شود به تریج قبای ِ خیلی‏ها بر می‏خورد؟!

راستی در کنار اینهمه سوال یادمان نرود که خاموش کردن آتش ِ چاه‏ نفتی جنوب را در زمان ِ دولت هشتم شروع کردیم و مبادا این موضوع را مثل دیگر مسائل به پای ِ دولت احمدی‏نژاد بزنیم و چیزی که مهمتر است این است که این مهم را هم از تکنولوژی ِ پیشرفته امریکا کمک گرفتیم همون طوری که جلوی ِ نشت نفت را در سواحل کشورشان گرفتند!!!

_____________

دقت کردید این هشتپای آلمانی چقدر دارد شبیه گوساله سامری می‏شود؟!

پ ن : درباره مسأله گشت ارشاد من نه موافقت کردم و نه مخالفت، فقط گفتم اگر آن قانون است این هم قانون است، پس لطفا در مذمت یا مدح این طرح نظر ندهید!